• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Jag har ansökt om skuldsanering!

  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 385
Mottagna reaktioner
13 457
Poäng
8 917
Det som är lite drygt för mig är att jag nog kommer att ha uppskattningsvis 40-talet borgenärer vilket förmodligen bäddar till en ganska omfattande utredning, process och tidsåtgång för det här. Av alla dessa lär ju garanterat någon ha synpunkter.
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 385
Mottagna reaktioner
13 457
Poäng
8 917
Nu har jag väldigt begränsade ekonomiska resurser men jag har 20.000 (typ) i skulder som uppkommit senaste året - hade man gjort sig själv en tjänst eller otjänst om man "fick fram" 20.000 och betalade alla dessa skulder som uppkom senaste året.

Jag vet att man inte får gynna borgenärer men hade det ökat chansen för att få en skuldsanering beviljad?
 

AnneLie

Kunnig medlem
Poäng: 72
Blev medlem
5 December 2019
Meddelanden
268
Mottagna reaktioner
11
Poäng
72
Nu har jag väldigt begränsade ekonomiska resurser men jag har 20.000 (typ) i skulder som uppkommit senaste året - hade man gjort sig själv en tjänst eller otjänst om man "fick fram" 20.000 och betalade alla dessa skulder som uppkom senaste året.

Jag vet att man inte får gynna borgenärer men hade det ökat chansen för att få en skuldsanering beviljad?
Har du kommit fram till inledande isåfall gör det inte
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 385
Mottagna reaktioner
13 457
Poäng
8 917
Har du kommit fram till inledande isåfall gör det inte

Har bara skickat in en ansökan till KFM.
Det är väl dryga två veckor sedan nu (tror jag) så jag antar att mitt ärende bör behandlas i början på januari.

Skälen till min ansökan är ett gammalt spelmissbruk - varit frisk i 5 år ifrån detta men konsekvenserna står i sig.
Anledningen till varför ansökan kom nu är tillskott i familjen (vi hamnade på en lön) och kraftigt försämrad lön på min tidigare arbetsplats (lagstiftning)
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 385
Mottagna reaktioner
13 457
Poäng
8 917
Vi behöver din betalning senast den 20 december 2022

Där fick jag första skuld att betala!

Jag misstänker att jag då inte hinner få löneutmätning på december månads lön utan det blir då med största sannolikhet i januari min utmätning börjar med tanke på det datumet ovan? Eller får man ytterligare någon påminnelse/tid?
 

onetwo

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 897
Blev medlem
15 Januari 2019
Meddelanden
2 449
Mottagna reaktioner
1 003
Poäng
897
Vi behöver din betalning senast den 20 december 2022

Där fick jag första skuld att betala!

Jag misstänker att jag då inte hinner få löneutmätning på december månads lön utan det blir då med största sannolikhet i januari min utmätning börjar med tanke på det datumet ovan? Eller får man ytterligare någon påminnelse/tid?

Nä, efter det kommer brev om inkomster.
Eftersom det är jul och folk lediga så kanske du kan behålla januari också om du drar ut på lämna in inkomster också till sista dagen.

Är kring 2v att lämna in det också
 

Klar_fd_Släpptallt

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 367
Blev medlem
6 Mars 2016
Meddelanden
1 656
Mottagna reaktioner
2 115
Poäng
1 367
Nu har jag väldigt begränsade ekonomiska resurser men jag har 20.000 (typ) i skulder som uppkommit senaste året - hade man gjort sig själv en tjänst eller otjänst om man "fick fram" 20.000 och betalade alla dessa skulder som uppkom senaste året.

Jag vet att man inte får gynna borgenärer men hade det ökat chansen för att få en skuldsanering beviljad?
Gynnande av borgenär gäller från att du fått inledande skuldsanering.
I vilken mån det kan öka dina chanser vågar jag inte spekulera om.
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 385
Mottagna reaktioner
13 457
Poäng
8 917
Tackar ödmjukast för båda era svar!
 

annlo

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 787
Blev medlem
30 April 2012
Meddelanden
1 728
Mottagna reaktioner
983
Poäng
787
Nu har jag väldigt begränsade ekonomiska resurser men jag har 20.000 (typ) i skulder som uppkommit senaste året - hade man gjort sig själv en tjänst eller otjänst om man "fick fram" 20.000 och betalade alla dessa skulder som uppkom senaste året.

Jag vet att man inte får gynna borgenärer men hade det ökat chansen för att få en skuldsanering beviljad?
Du har ju bara ansökt än så då gynnar det inte några borgenärer..
Vi betalade av flera inkasso o andra mindre skulder innan vi fick inledande. Vi hade ju pengar från vår husförsäljning så vi betalade bort flera skulder.
Dessutom redogjorde vi i ett excelark för varenda vart varenda krona gott och skickade enl önskemål detta till vår handläggare på SKUSAN.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp